ASSMANN



Assmann GmbH

Lauffen am Neckar – Niemcy

producent pojazdów do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji z recyklingiem




W odległości 50 km na północ od stolicy Badenii-Wirtembergii, Stuttgartu, w południowej części powiatu Heilbron, nad rzeką Neckar położone jest maleńkie, skupiające niewiele ponad 11 tys. mieszkańców miasteczko Lauffen.
Tereny wokół niego zostały zasiedlone prawdopodobnie już w czasach przedchrześcijańskich. Zachowały się nawet ślady osady rzymskiej oraz zbudowanych przez Franków posiadłości królewskich z kościołem pod wezwaniem św.Marcina. Prawa miejskie Lauffen uzyskało w 1226 r. a jego nazwa wywodzi się od silnego prądu jaki Neckar tutaj osiąga [laufen (niem.) - biec; chodzić; płynąć].

To historyczne miasteczko schowane jest pomiędzy wysoko wznoszącymi się wzgórzami rozpostartymi wzdłuż biegu rzeki. Miejsce to stanowi doskonałą lokalizację dla upraw winorośli. Tak więc dostrzegalne ślady wielu wieków historii i urzekający widok winnic w połączeniu z wszędobylską nowoczesnością i stale utrzymywanym porządkiem tworzą szczególną atmosferę dającą przybyszowi poczucie bezpieczeństwa i usposabiającą go optymistycznie do życia.

Zupełnie po sąsiedzku w stosunku do jednej z najprężniejszych winiarni w regionie mieści się siedziba fabryki Assmann. To firma rodzinna prowadzona już przez drugie pokolenie. Specialité de la méson to produkcja pojazdów do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji z funkcją odzysku wody (recykling). Trzy czwarte całkowitej produkcji to właśnie pojazdy tego typu.
Powróćmy jednak na chwilę do Polski. Jeszcze kilka lat temu nagminnie spotykaliśmy się u nas z opinią, że pojazdy z recyklingiem to zbyt wczesny pomysł na zastosowanie w Polsce, bo „brak jest odpowiedniej infrastruktury”. Dziś już przewagi pojazdu z odzyskiem wody nad zwyczajnym pojazdem dwufunkcyjnym w zastosowaniu do regularnego czyszczenia nikomu wykazywać nie potrzeba. Pojazdów tego typu w Polsce jest już sporo. Nadal jednak, dość często słyszymy, że takie pojazdy „u nas” nie sprawdzają się do końca, bo pojazd przestaje funkcjonować już po godzinie pracy, bo zatykają się filtry itd. Widać z tego, że na funkcjonalność pojazdu może mieć wpływ sposób, metoda – jednym słowem – technologia, według której odzyskuje się wodę. Słyszymy o uciążliwości w obsłudze takich pojazdów, o konieczności czyszczenia filtrów, o konieczności skomplikowanej konserwacji, o stosunkowo niskiej skuteczności, o wysokiej awaryjności.


Teraz najważniejsze. Biorąc wszystko to pod uwagę, założyciel firmy wypowiedział przed wielu laty „sakramentalne” zalecenie wobec swojego syna, że ma on zdobyć odpowiednie wykształcenie, że ma przejść konieczną praktykę i że to on ma zaprojektować taki system recyklingu, który będzie wolny od wszystkich w/w mankamentów, obserwowanych również w innych krajach. Dziś można powiedzieć, że Frank Assmann zalecenie swojego ojca wykonał, a nasi Klienci, którzy na własne oczy te urządzenia widzieli, którzy sami je eksploatują, mogą to potwierdzić.


Pojazdy nie wymagają żadnych skomplikowanych czynności konserwacyjnych. Poza rutynowym czyszczeniem każdego dnia, na zakończenie pracy, okresowo należy wykonać rutynowe, proste i podstawowe przeglądy i konserwację. Nie wymienia się żadnych wkładów do filtrów, nie czyści przerywając pracę, nie wymienia co tydzień pasków napędowych pomp. Zastosowana technologia zapewnia ciągłość pracy, a elementy filtrujące i separujące czyszczą się podczas pracy automatycznie. Tych, którzy nie dowierzają, zachęcamy do sprawdzenia.

w górę